0%

Αποκλειστική συνέντευξη: Μαντώ, η διαχρονική Ελληνίδα τραγουδίστρια με διεθνείς φωνητικές προδιαγραφές

Posted By: radone On:


Αποκλειστική συνέντευξη:

Μαντώ, η διαχρονική Ελληνίδα τραγουδίστρια με διεθνείς φωνητικές προδιαγραφές

Άννα Τριτσαρώλη

07/02/2023

Φίλες και φίλοι σήμερα έχουμε την εξαιρετική τύχη, χαρά και τιμή να βρίσκεται κοντά μας η τραγουδίστρια, που ο αείμνηστος ερμηνευτής Γιάννης Πουλόπουλος σε κάθε κοινή τους εμφάνιση προσφωνούσε ως η καλύτερη τραγουδίστρια της γενιάς της. Μαντώ σε καλωσορίζω στην onenews.gr, αφού πρώτα σε ευχαριστήσω θερμά, που αποδέχτηκες την πρόσκληση. Παιδί του έρωτα και της μουσικής, αφού γεννήθηκες από τον πιανίστα της τζαζ Νίκο Σταματόπουλο και από τη σοπράνο της Λυρικής σκηνής Μαίρη Απέργη, δεν ξεχώρισες μόνο ως πρωταθλήτρια κολύμβησης με την ομάδα του Ολυμπιακού, αλλά μέχρι και σήμερα συνεχώς και αδιαλείπτως κάνεις πρωταθλητισμό με την κρυστάλλινη φωνή σου στη μουσική σκηνή. Εκτός από τα ισχυρά μουσικά σου γονίδια ποια άλλα εφόδια σου έδωσε η σπουδαία  οικογένειά σου;

 

Καταρχήν γεια σας, ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση και για τη φιλοξενία, αλλά και για την πολύ τιμητική εισαγωγή, που μου κάνατε.Κοιτάξτε ,πήρα πάρα πολλά πράγματα από τους γονείς μου πέρα από το dna, το οποίο με καθοδήγησε μέσα στο μουσικό χώρο, σίγουρα πήρα και μια πολύ καλή παιδεία, μια πολύ καλή αγωγή γενικά, ένα κοινωνικό φέρεσται, που ευχαριστώ πάρα πολύ το περιβάλλον μου, που μου το έδωσε και με βοήθησε πάρα πολύ στην πορεία μου και ακόμα και σήμερα. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό, γιατί μεγάλωσα σε ένα τέτοιο μουσικό περιβάλλον, που πήρα από πολύ μικρή κλασικές αρχές, κλασική μουσική ,κλασική παιδεία παράλληλα με την πλευρά του μπαμπά, που ήταν στο χώρο της τζαζ πιο πολύ και στο μοντέρνο χώρο. Έτσι ήμουν με το ένα πόδι στο λυρικό θέατρο, στη λυρική σκηνή και με το άλλο πόδι στη σύγχρονη μουσική.

Ως παιδί θαύμα σε ποια ηλικία πρωτοεμφανίστηκες μπροστά σε κοινό και με ποια μουσική παράσταση;

Η πρώτη μου επαγγελματική εμφάνιση ήταν στο Jesus Christ superstar στο θέατρο Καλουτά, το 1980 και ήμουν τότε 13 ετών και το θυμάμαι σαν να είναι τώρα, γιατί ήταν και η μουσική μου αφετηρία, αλλά ήταν και σε ένα περιβάλλον, που αγαπώ, λατρεύω μάλλον κι αυτό είναι το μουσικό θέατρο.

Η καριέρα σου λοιπόν ξεκινά, όταν ακόμα είσαι μαθήτρια. Στην ελληνική δισκογραφία πότε πέρασες και με ποιο τραγούδι έκανες την αρχή;

Παράλληλα ξεκίνησε και η δισκογραφία μου με συμμετοχές, θυμάμαι έκανα τότε ένα ντουέτο με τις Μουσικές Ταξιαρχίες, με το Τζίμη Πανούση, έκανα με το Γιώργο Χατζηνάσιο ένα δίσκο για θεατρική παράσταση, που λεγόταν «Ζήσε τη ζωή», έκανα φωνητικά σε πάρα πολλούς δίσκους από Αλέκα Κανελλίδου, Μαρινέλα, Κώστα Χαριτοδιπλωμένο, όλους τότε τους τραγουδιστές σχεδόν. Ήμουν μέσα σε ένα φωνητικό γκρουπ, που κάναμε φωνητικά σε δίσκους, δηλαδή μπήκα στη δισκογραφία από πολύ μικρή επίσης, αλλά προσωπική μου δισκογραφία, πρώτη δουλειά μου βγήκε το ’85 και ήταν ένα αγγλόφωνο single, που λεγόταν «Fill me up» και είχε παγκόσμια επιτυχία.

Μας θύμισες τώρα την πρώτη σου μεγάλη επιτυχία το ξένο cd singlefill me up“, ένα τραγούδι του Κώστα Χαριτοδιπλωμένου, που κυκλοφόρησε και στην Ευρώπη. Έχεις όμως δώσει συναυλίες ανά τον κόσμο και η φωνή σου ταξίδεψε πολλές φορές εκτός ελληνικών συνόρων και έδωσε το στίγμα της στο παγκόσμιο μουσικό στερέωμα. Το όνομά σου ως συνθέτρια πλέον ακούγεται ηχηρά με το Where you are, το τραγούδι, που έγραψες για το άλμπουμ της Jessica Simpson, που πήγε ψηλά στα charts της Αμερικής ως η καλύτερη μπαλάντα της χρονιάς, διακρίθηκε στα MTV αμερικανικά βραβεία και σε πωλήσεις ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Ερμήνευσες το ” cest la vie “στο δίσκο σου ¨Σε άλλη διάσταση” και ο Jean Michele Jarre ζητά να συνεργαστεί μαζί σου στο Ηρώδειο. Ο Ντέμης Ρούσσος διασκεύασε στα γαλλικά το τραγούδι σου “Στον έβδομο ουρανό” και το IQBAL σου έδωσε διεθνή αναγνώριση. Ερμήνευσες σε ντουέτο με την Τουρκάλα τραγουδίστρια Σερτάμπ Ερενέρ, που έγινε επιτυχία σε Ελλάδα και Τουρκία. Έκανα αυτή την αναδρομή στην καλλιτεχνική σου διαδρομή, για να σου πω, ότι προϋπήρχαν οι προϋποθέσεις, για να συνεχίσεις το ταξίδι σου σε παγκόσμια μουσικά ύδατα και να σε ρωτήσω ποια ήταν τελικά τα εμπόδια, που σου έβαλαν φρένο σε μια διεθνή καριέρα;  

Δεν υπήρχαν εμπόδια, ήταν θέμα δικής μου επιλογής. Επίσης η διεθνής καριέρα είναι κάτι, που θα πρέπει να σου δοθεί η ευκαιρία, για να το κάνεις. Όποτε μου δόθηκε η ευκαιρία, έκανα πράγματα, αυτά, που προαναφέρατε, δηλαδή και με τη Σερτάμπ και με το Jean Michele Jarre η συνεργασία μου από κει και πέρα όμως, εφόσον η βάση μου είναι η Ελλάδα και η καριέρα μου είναι εδώ, προχωράω εδώ κι αν μου δοθούν ευκαιρίες, φυσικά δε θα πω όχι.

Σπουδαία λοιπόν τα μουσικά σου βήματα στη δισκογραφία, πριν αποφασίσεις να φύγεις για Αμερική. Θα ήθελες να μας μεταφέρεις σε κείνη τη δεκαετία και να μας μιλήσεις για τις τότε συνεργασίες σου; τί θυμάσαι από εκείνη την εποχή; Ποια συνεργασία θεωρείς την πιο σημαντική;

Σίγουρα η πρώτη μου συνεργασία με το Γιώργο Χατζηνάσιο, που δουλεύαμε κιόλας παράλληλα σε ένα νυχτερινό χώρο. Μετά ήταν η συνεργασία μου με τον Κώστα Χαριτοδιπλωμένο, ο οποίος έγραψε και τα πρώτα μου τραγούδια, που βγήκαν με την τότε CBS, μετέπειτα Sony Music και μετά από αυτά τα δυο singles, που κάναμε μαζί με τον Κώστα Χαριτοδιπλωμένο και το Βασίλη Ντερτιλή, που ήταν συμπαραγωγός, έφυγα στην Αμερική για σπουδές και για καριέρα εκεί.

Φεύγεις λοιπόν για Αμερική, όπου κάνεις μαθήματα κινησιολογίας και φωνητικής με το δάσκαλο της Μπάρμπαρα Στρέιζαντ και της Λάιζα Μινέλι και επιστρέφεις στη χώρα μας με αποσκευές γεμάτες νέα εφόδια και πολύτιμες μουσικές εμπειρίες, που πιστεύεις, ότι έδωσαν σημαντική ώθηση στη καριέρα σου; Η παραμονή σου στην Αμερική δηλαδή ήταν κομβική για την καλλιτεχνική σου εξέλιξη;

Σίγουρα ήταν κομβική για την εξέλιξή μου γενικότερα, γιατί πήρα πολύτιμες εμπειρίες όλο αυτό το διάστημα, που ήμουν στην Αμερική, έμαθα πάρα πολλά πράγματα, διότι η Αμερική είναι ένα πολύ μεγάλο σχολείο για καλλιτέχνες και δεν γύρισα πίσω, με γύρισαν πίσω θα έλεγα, είχα μια πρόταση από την Μίνως EMI, από τη δεύτερή μου δισκογραφική εταιρεία, για να βγω πλέον στην ελληνική δισκογραφία και έτσι γύρισα να κάνω δηλαδή την πρώτη μου δισκογραφική δουλειά εδώ με σκοπό να παραμείνω στην Αμερική και απλά να βγάλω εδώ μια ελληνική δουλειά, αλλά ήταν τότε τόσο μεγάλη η επιτυχία της πρώτης μου δισκογραφικής δουλειάς, που με κράτησε εδώ ,διότι ξεκίνησε μια πολύ μεγάλη καριέρα, στην οποία φυσικά δεν θα μπορούσα να πω όχι.

Η πρόταση για δίσκο από τη Μίνως EMI, που ήταν η πρώτη σου δισκογραφική δουλειά ήταν η απαρχή των μεγάλων επιτυχιών, που ακολούθησαν, καλά κατάλαβα;

Ακριβώς έτσι ήταν.

Να σε πάω πίσω στο 1987 και στη συμμετοχή σου στη συλλογή τα δεκάρια μαζί με Πωλίνα, Καίτη Γαρμπή, Σοφία Βόσσου, Αντρέα Μικρούτσικο, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Σάκη Μπουλά και Στέλιο Σταυράκη, όπου ερμήνευσες δυο τραγούδια ” Στα ζεστά φεγγάρια” και “το γράμμα”. Πως ήταν αυτή η συνεργασία σου, πώς σε αντιμετώπισαν αυτοί οι καλλιτέχνες και τι αποκόμισες από αυτούς;

Καταρχήν ήταν μια ιδέα του παραγωγού μου, του Γιάννη Δουλάμη, που ήταν και παραγωγός μου μετέπειτα, όταν ήμουν στη SONY.Νομίζω, ότι είναι από τις καλύτερες συλλογές, που έχουν βγει ποτέ, γιατί ήταν τραγούδια της δεκαετίας του ’60 -΄70, μεγάλες επιτυχίες, τα οποία αποδόθηκαν στα ελληνικά και ήταν πολύ ευχάριστη συνεργασία με όλους, θυμάμαι και τη φωτογράφηση, που κάναμε όλοι μαζί. Είναι ένα έργο μου ιστορικό, που νομίζω, ότι είναι πολύτιμο κάποιος να το έχει στη δισκοθήκη του.

Ανέφερες ήδη δυο εταιρείες τη Μίνως EMI και τη SONY. Με ποιες άλλες δισκογραφικές εταιρείες συνεργάστηκες και από ποια έμεινες περισσότερο ικανοποιημένη από πλευράς προώθησης των τραγουδιών σου;

Από όλες τις εταιρείες έχω μείνει ευχαριστημένη, δεν έχω παράπονο από καμία. Ήμουν στη Μίνως πάρα πολλά χρόνια, επτά –οχτώ χρόνια νομίζω, έχω να πω μόνο τα καλύτερα φυσικά, πολύ μεγάλη υποστήριξη από την εταιρεία, ήταν και βέβαια άλλες εποχές τότε σε σύγκριση με το σήμερα, δηλαδή οι δισκογραφικές εταιρείες είχαν πολύ μεγαλύτερη δύναμη, ακόμα δεν είχαμε μπει και στην ηλεκτρονική εποχή, έτσι να βγαίνουν ηλεκτρονικά τα τραγούδια, υπήρχε μόνο το φυσικό προϊόν, οπότε και οι δισκογραφικές εταιρείες είχαν πολύ μεγαλύτερα κέρδη και πολύ μεγαλύτερη ικανότητα και άνεση, για να μπορούν να υποστηρίζουν οικονομικά τις δουλειές μας τότε. Μετά ήρθε η συνεργασία με τη SONY, που επίσης υποστηρίχθηκα πάρα πολύ και έκανα πολύ σπουδαία πράγματα εκεί. Μετά έρχεται η επόμενη δεκαετία, όπου ήμουνα για ένα διάστημα στην ALPHA RECORDS, που έβγαλα και το single της Eurovision, που πήγα, μετά ήμουν στην ALPHA RECORDS, μετέπειτα ήμουν για λίγο σε κάποιες ανεξάρτητες και μετά υπέγραψα στην Panik Records,που είμαι και τώρα.

Πολύ ωραία. Οι μεγάλες επιτυχίες σου διαδέχονται η μία την άλλη και μέχρι και σήμερα σιγοτραγουδάμε ” Στοιχηματίζω” ,” Τιμώρησέ με”, “Αισθήσεις”,” Δανεικά”. Η φωνή σου είναι η μουσική μήτρα, που γεννά επιτυχίες με διάρκεια. Είσαι λοιπόν διαχρονική τραγουδίστρια με μουσικό υπόβαθρο, που έγινες γνωστή με το μικρό σου όνομα, που σε  λάτρεψε ο κόσμος και σε ακολουθεί και μέσα από το fun club σου, που απαριθμεί χιλιάδες μέλη. Ήσουν πάντα ένα βήμα μπροστά και από τις πρώτες τραγουδίστριες με προσωπική ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Πιστεύεις στη δύναμη των social media;

Αναμφισβήτητα, φυσικά και πιστεύω και είναι και το μοναδικό όπλο, που έχουμε αυτή τη στιγμή οι τραγουδιστές, μουσικοί ,γενικότερα, ηθοποιοί, να δημοσιοποιούμε τη δουλειά μας, γιατί πλέον τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν στη δεκαετία του’90,όπου έπρεπε να στέλνουμε δελτία τύπου σε περιοδικά και που ακόμα δεν ήμασταν πολύ εξοικειωμένοι με τα e-mails, δεν υπήρχαν social media φυσικά, ήταν τελείως διαφορετικά τα πράγματα, υπήρχαν κάποια περιοδικά και όλα αυτά τα μέσα, που κάναμε συνεντεύξεις. Σήμερα είναι διαφορετικά τα πράγματα, δεν είναι τόσο πολύ τα φυσικά προϊόντα, δηλαδή οι εφημερίδες, περιοδικά, όπου ήταν στην εποχή τη δική μου, αλλά πιο πολύ τα social media, που είναι το νούμερο ένα όπλο, που αυτή τη στιγμή έχουμε, για να μαθαίνει ο κόσμος, που είμαστε και τί κάνουμε.

Πιστεύεις στη δυναμική του marketing;

Σαφέστατα. Το marketing είναι πολύτιμο σε κάθε δουλειά, όχι μόνο στη δουλειά τη δική μας.

Υπάρχει όμως και το κακό marketing, που προωθεί ανορεξικά πρότυπα και βάζει σε κίνδυνο την υγεία των καλλιτεχνών και νέων παιδιών, που θαυμάζουν και έχουν ως πρότυπο αυτούς τους καλλιτέχνες κι ακολουθούν εξαντλητικές δίαιτες, προκειμένου να τους μοιάσουν. Εσύ είσαι μια πανέμορφη γυναίκα με αναλογίες φυσιολογικού ανθρώπου, χυμώδης θα έλεγα, αλλά κι έτσι να μην ήταν, θεωρώ, ότι η τόσο σπουδαία μοναδική φωνή σου δεν έχει ανάγκη να την “ακομπανιάρει” μια τέλεια εικόνα. Ποια είναι η δική σου άποψη;

Γενικά το ενδιαφέρον μου πάντα ήταν η εσωτερική ομορφιά. Εκεί εστίαζα πάντα, αυτό με ενδιαφέρει να προωθώ, την καλλιέργεια την πνευματική, τη μουσική, την ηθική και το πάθος μου για αυτό, που κάνω. Αυτό είναι ο κεντρικός άξονας ο δικός μου. Από κει και πέρα η εξωτερική εμφάνιση φυσικά είναι κάτι το οποίο μαγνητίζει αναμφισβήτητα, αλλά δεν είναι αυτό, που δημιουργεί μεγάλες διαχρονικές καριέρες, γιατί η εξωτερική εμφάνιση είναι κάτι το οποίο είναι πρόσκαιρο, ως γνωστό. Κάποια στιγμή μεγαλώνουμε και καλό θα ήταν ο κόσμος να μας θυμάται και να μας προσέχει για την ιδιότητά μας και για το έργο μας και όχι για το τι αναλογεί σε αυτό.

Τί κάνεις και η ομορφιά σου παραμένει αναλλοίωτη στο χρόνο; Λες τα μυστικά σου;

Ευχαριστώ πάρα πολύ καταρχήν. Δεν κάνω πολλά πράγματα, ίσως αυτό είναι το μυστικό, δεν κάνω τίποτα δηλαδή πέρα από μια απλή ενυδατική κρέμα, τίποτα άλλο. Ίσως είναι και το dna, η ποιότητα του δέρματος.

Υπήρξαν άνθρωποι, που σε συμβούλευαν για τις επαγγελματικές σου κινήσεις; είσαι δηλαδή από τους καλλιτέχνες, που πορεύονται σε συνεργασία με κάποιο Manager για την ανάπτυξη στρατηγικών σταδιοδρομίας;

Θα έλεγα πως όχι. Πάντα ήμουν ο μάνατζερ του εαυτού μου. Οι managers πιο πολύ ήταν, για να μου κλείνουν κάποιες δουλειές, να τραγουδάω δηλαδή σε κάποιους χώρους ή για κάποιες συναυλίες, να μου κάνουν παραγωγή για τις συναυλίες μου, αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχει αυτό το Management, που λέμε, όπως είναι στην Αμερική ή στην Αγγλία, που πραγματικά κάποιος μπορεί να έχει ένα όραμα και να χτίσει μια στρατηγική ολόκληρη, προκειμένου να σε προωθήσει ή να σου δώσει ιδέες, εδώ είναι διαφορετικά τα πράγματα, οπότε καλούμαστε πιο πολύ να σκεφτόμαστε εμείς οι ίδιοι τις κινήσεις, που πρέπει να κάνουμε.

2003 και μουσικός διαγωνισμός Eurovision και η δική σου συμμετοχή με το τραγούδι Never Let you Go, που κυκλοφόρησε από την ALPHA RECORDS και έγινε χρυσό. Εκπροσώπησες την Ελλάδα συσπειρώνοντας τους Έλληνες, που αγωνιούσαν με ομοψυχία για το αποτέλεσμα. Το τραγούδι αυτό, μπορεί να μην πήρε την πρωτιά, απέσπασε όμως το βραβείο της καλύτερης ερμηνείας όλων των εποχών. Οι συμμαχίες των χωρών, πιστεύεις, ότι, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για αυτό το αποτέλεσμα; Βλέπουμε κάθε φορά να μας ψηφίζει μόνο η Κύπρος.

Γενικά η Eurovision είναι ένα μουσικό τηλεοπτικό γεγονός, πάρα πολύ ωραία στημένο, με μεγάλη παραγωγή, πολύ σπουδαίο, εγώ το παρακολουθώ, μου αρέσει πάρα πολύ, αλλά τα αποτελέσματα είναι σχετικά πάντα. Δηλαδή παίζουν ρόλο και οι συμμαχίες, όπως είπατε, όπως και άλλα πράγματα, δηλαδή το ποια χώρα ενδιαφέρεται να πάρει τον επόμενο διαγωνισμό, γιατί είναι ένας παθητικός διαγωνισμός, η χώρα, που τον διοργανώνει, δε βγάζει κάποιο κέρδος, καταλαβαίνετε, οικονομικό εννοώ, μόνο πληρώνει. Οπότε, θα πρέπει να δηλώσουν ενδιαφέρον κάποιες χώρες, προκειμένου να πάρουν το διαγωνισμό και πολύ λίγο παίζει ρόλο η ψηφοφορία του κόσμου, όπως καταλαβαίνετε.

Θα ξαναπήγαινες Μαντώ στη Eurovision;

Δεν είμαι αρνητική σε τίποτα.

Η εμφάνισή σου ήταν τόσο εντυπωσιακή εκείνη τη βραδιά και το φόρεμά σου εκπληκτικό. Αλήθεια ποιου σχεδιαστή ήταν;

‘Ήταν του Άγγλου σχεδιαστή Τζούλιεν Μακντόναλντ.

Ως κριτής σε Talent show θα πήγαινες;

Μου έχει γίνει πρόταση αρκετές φορές, ειδικά στο παρελθόν, εποχής Fame story, τότε βέβαια δεν μπορούσα με τίποτα, γιατί είχα μωρά, ήμουνα μια νέα μαμά, οπότε δεν είχα το χρόνο να το κάνω, ίσως να το σκεφτόμουν, αν και είναι πολύ χρονοβόρο το κομμάτι του Talent show, δηλαδή να είσαι κάθε μέρα εκεί ατελείωτες ώρες, αλλά ίσως να μπορούσα να το εντάξω στο πρόγραμμά μου, αν μου δινόταν τότε.

Είσαι pop star. Ποιο ρεπερτόριο αντιπροσωπεύει το ηχόχρωμα της φωνής σου;

Όλα τα ρεπερτόρια. Δε θέλω να περιορίζομαι. Είχα πάντα την ικανότητα να αλλάζω τη φωνή μου, ανάλογα με το τι είδος τραγουδάω, δηλαδή, όταν τραγουδάω pop, χρησιμοποιώ άλλη τοποθέτηση φωνής, όταν τραγουδάω λαϊκά, χρησιμοποιώ άλλη, όταν, όπως τώρα, που είμαι στο θέατρο και τραγουδάω λυρικά τραγούδια χρησιμοποιώ την κλασική μου τοποθέτηση φωνής, οπότε δεν μπορώ να αυτοχαρακτηριστώ τι ακριβώς αντιπροσωπεύω.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου βήματα; Σχεδιάζεις κάτι, που είναι ανακοινώσιμο αυτή τη στιγμή;

Προς το παρόν έχουμε πάρει παράταση στο θέατρο. Η «Μελωδία της Ευτυχίας», λόγω της τεράστιας επιτυχίας, που είχαμε στο κολλέγιο Αθηνών, μεταφέρθηκε στο « θέατρον»,Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός κόσμος» και θα είμαστε εκεί τελικά μέχρι τέλη Φεβρουαρίου και μπορεί να πάρουμε και άλλη παράταση, είμαστε συνέχεια sold out. Συγκεκριμένα σχέδια από κει και πέρα δεν έχω, διότι δεν ξέρω ποια θα είναι η διάρκεια αυτής της παράστασης και δεν μπορώ να κλείσω τίποτα αυτή τη στιγμή.

Μαρινέλα, Δημήτρης Μητροπάνος, Τόλης Βοσκόπουλος, Δήμητρα Γαλάνη, Πασχάλης Τερζής, Τάνια Τσανακλιδου, Αντώνης Ρέμος. Συνεργάστηκες με τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής. Έκανες πετυχημένα ντουέτα, που έγραψαν ιστορία: Δημήτρης Μητροπάνος και Αδιόρθωτη αγάπη στο δίσκο σου “Ανήσυχο βλέμμα”. Αντώνης Ρέμος και “Εμεις”, που έγινε ο ύμνος του Ολυμπιακού. Πασχάλης Τερζής και “έρωτας δηλητήριο” στο δίσκο σου προδοσία. Με ποιους από τους παραπάνω καλλιτέχνες παντρεύεται καλύτερα η φωνή σου και τι θυμάσαι από αυτές τις συνεργασίες;

Με όλους. Τι να πρωτοθυμηθώ! Με τον Πασχάλη Τερζή, καταπληκτική συνεργασία, που είχα γράψει κι ένα τραγούδι, που ,μου είχε ζητήσει να του γράψω και του έγραψα τα εννέα όγδοα, ένα ζεϊμπέκικο, το οποίο είχε μείνει κλασικό, σε στίχους Ιφιγένειας Γιαννοπούλου. Με το Δημήτρη Μητροπάνο φυσικά, που κάναμε και περιοδεία μαζί στην Αμερική και το ντουέτο, που αναφέρατε. Τι να πρωτοθυμηθώ, όλοι πολύ σπουδαίοι καλλιτέχνες και πολύ μεγάλο σχολείο για μένα έτσι; Δηλαδή εξελίχθηκα, γιατί έμαθα πάρα-πάρα πολλά.

Γιάννης Σπανός, Γιώργος Χατζηνάσιος, Μίμης Πλέσσας , Φοίβος, Γιώργος Θεοφάνους, Στέφανος Κορκολής, καταξιωμένοι συνθέτες αποτέλεσαν σταθμό στη καριέρα σου και σημαντικοί στιχουργοί όπως η Ιφιγένεια Γιαννοπούλου, η Εύη Δρούτσα, η Ναταλία Γερμανού σου χάρισαν επιτυχίες. Ωστόσο είσαι δημιουργός των δικών σου τραγουδιών, γράφεις στίχους και συνθέτεις μουσική. Στο επίπεδο, που σήμερα έχεις φτάσει σε ενδιαφέρει η συνεργασία με άλλους στιχουργούς και συνθέτες;

Ναι βέβαια, εννοείται με ενδιαφέρει η συνεργασία με άλλους στιχουργούς και συνθέτες. Το ότι έγραψα εγώ το τελευταίο μου άλμπουμ το «βραδινές διαδρομές» εξ ΄ολοκλήρου, δε σημαίνει, ότι αυτό θα γίνεται πάντα. Ήταν μια χρονική στιγμή στη ζωή μου και στην καριέρα μου, που ήθελα να εκφραστώ με αυτό τον τρόπο, στο μέλλον μπορεί να συνεργαστώ όμως με άλλους στιχουργούς και συνθέτες, εφόσον θα μου αρέσει αυτό, που έχουν γράψει.

Ερχόμαστε στο 2014, όπου ιδρύεις την παιδική ακαδημία μουσικού θεάτρου, που στεγάζεται και φιλοξενείται στους χώρους του Ωδείου τέχνης Φακανά στο Νέο Φάληρο και μέχρι σήμερα διδάσκεις φωνητική και ορθοφωνία και μέσα από παραστάσεις σε παιδιά. Είναι πιο κουραστική η διδασκαλία σε παιδιά αυτής της ηλικίας στο Childrens Musical Theatre Academy by Mando; Μίλησέ μας για αυτή σου την ενασχόληση.

Ναι. Την αγάπη μου για το μουσικό θέατρο την έχω δηλώσει πάρα πολλές φορές, μπορώ να πω, ότι είναι και το αγαπημένο μου είδος και είχα έτσι την επιθυμία να ασχοληθώ με αυτό και από την πλευρά της διδασκαλίας και φυσικά κάνω και ιδιαίτερα μαθήματα φωνητικής και έχω συνεργαστεί με το συγκεκριμένο ωδείο εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι κάτι το οποίο με ευχαριστεί είναι κάτι το οποίο είναι δημιουργικό, το να συνεργάζομαι με παιδιά είναι πολύ μεγάλη χαρά για μένα και κάνουμε και πάρα πολύ ωραίες παραστάσεις. Είναι αρκετά χρόνια, που λειτουργεί το τμήμα αυτό και μέσα από εκεί φυσικά βγαίνουν και παιδιά ταλέντα, όπως παραδείγματος χάρη ένα κορίτσι τώρα, η Ηρώ, που είναι πάρα πολύ καλή και την πρότεινα και για τη μουσική παράσταση, που συμμετέχω τώρα στη Μελωδία της Ευτυχίας, που κάνω το ρόλο της ηγουμένης και την πήραμε στην παράσταση.

Μαντώ έχεις διδάξει η ίδια και τα δικά σου παιδιά μουσική; πόσο εύκολο είναι η μητέρα να είναι και δασκάλα τους;

Εύκολο θα έλεγα, στο ίδιο περιβάλλον, στον ίδιο χώρο.

Μαθητές σου είναι επίσης και τραγουδιστές της νέας γενιάς. Υπάρχει προσέλευση και από γνωστά ονόματα; Αναρωτιέμαι, αν η φωνή ενός τραγουδιστή με περιορισμένες φωνητικές δυνατότητες επιδέχεται βελτίωση και ένα άλλο, που θέλω να σε ρωτήσω είναι, αν θα του έλεγες ευθέως ότι ” δεν κάνει “για αυτή τη δουλειά ή θα το πάλευες μαζί του;

Εγώ είμαι από τις περιπτώσεις των ανθρώπων, που το παλεύω. Δηλαδή, αν κάποιος έχει θέληση, γιατί η θέληση είναι μεγάλο πράγμα, μου έχει τύχει να έχω μαθητή, που ήταν υπερταλαντούχος, αλλά δεν είχε τη θέληση, ήταν λίγο, να το πω εντός εισαγωγικών τεμπέλης και δεν προσπαθούσε αρκετά. Είχα όμως κι έναν άλλο μαθητή μετρίου ταλέντου, αλλά είχε τη θέληση να προσπαθήσει. Λοιπόν αυτός, που είχε το μέτριο ταλέντο, έγινε καλύτερος τελικά, γιατί δούλεψε, οπότε σίγουρα με τη δουλειά και με την ενασχόληση με κάτι και με τη σωστή πειθαρχία μπορεί κάποιος να φτάσει πάρα πολύ ψηλά. Είμαι πολύ υπέρ αυτού, εγώ το προσπαθώ, το παλεύω και δεν θα έλεγα ποτέ σε κάποιον, ότι δεν κάνει, όχι δεν θα το έλεγα ποτέ. Έχει δικαίωμα ο κάθε άνθρωπος να εξελίσσεται και να φτάσει μέχρι εκεί, που μπορεί, μέχρι το ταβάνι του, ακόμα κι αυτό είναι πολύτιμο.

Ένας καλός τραγουδιστής ,που έχει φυσικό ταλέντο, χρειάζεται εξάσκηση; Ακόμα και ένας φτασμένος καλλιτέχνης κάποια στιγμή θα χρειαστεί μαθήματα φωνητικής, για να κρατήσει σε φόρμα τη φωνή του; γερνάει τελικά η φωνή Μαντώ;

Η φωνή ναι οπωσδήποτε με τα χρόνια αλλάζει, δεν είναι το ίδιο, όπως είναι κάποιος στα είκοσι, αλλά με τη σωστή συντήρηση διατηρείται όσο το δυνατόν περισσότερο.

Έχεις μια καλά διαφυλαγμένη προσωπική ζωή. Πώς το έχεις καταφέρει; Εσένα δεν σε ακολουθούν οι παπαράτσι;

Φροντίζω να μη δίνω τέτοια δικαιώματα, να με ακολουθούν και ό,τι κάνω το κάνω διακριτικά και σίγουρα η προσωπική ζωή δεν είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να δημοσιοποιείται, κατά την άποψή μου, οπότε την έχω διαφυλάξει.

Πώς είδες όλο αυτό το τσουνάμι καταγγελιών στον καλλιτεχνικό χώρο για σεξουαλική παρενόχληση; Ήσουν ένα πολύ όμορφο κορίτσι, που μπήκε πολύ μικρό σε αυτό το χώρο. Αντιμετώπισες ποτέ ανάλογες συμπεριφορές;

Φυσικά αντιμετώπισα, αλλά δεν μου έτυχαν ακραία πράγματα και ό,τι συνέβη ήταν κάτι το οποίο μπορούσα να το διαχειριστώ.                                                          

Αν δεχτούμε, ότι η ευτυχία είναι στιγμές, θέλω να σου πω Μαντώ, ότι μας έχεις χαρίσει άπειρες με τη γάργαρη φωνή σου και θα ευχηθώ να συνεχίζεις να το κάνεις για πολλά -πολλά χρόνια ακόμα κι εμείς από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να σου προσφέρουμε απλόχερα την αγάπη μας. Ευχαριστούμε πολύ Μαντώ μας.

Κι εγώ σας ευχαριστώ πάρα-πάρα πολύ, να είστε όλοι καλά.

Φίλες και φίλοι της onenews.gr τώρα εσείς μπορείτε να συνεχίσετε το μουσικό σας ταξίδι στις «βραδινές διαδρομές» ακούγοντας τη σαγηνευτική φωνή της Μαντώς στο ομότιτλο νέο της album και εννοείται, αναμένουμε τα μηνύματά σας, για να μας πείτε με ποιον αγαπημένο σας καλλιτέχνη θα θέλατε να ανανεώσουμε το επόμενο ραντεβού μας. Να είστε όλοι καλά.


Play Cover Track Title
Track Authors